7 november - Reisverslag uit Benares, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu 7 november - Reisverslag uit Benares, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu

7 november

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Monique & Pim

07 November 2016 | India, Benares

Goed morgen India.
Mijn officiële eerste vakantie dan in India begint om 4:00 uur, want zo laat loopt de wekker af. We hebben om Ravi om 5:15 uur afgesproken maar wij zaten al om 4:30 aan de Ghat. Niet alleen, half India was er ook al. Ze vieren de zonsopkomst punjap, eens per jaar. Super dat wij daarbij aanwezig kunnen zijn. We maken weer een boottocht langs alle Ghat, 84 in totaal. Er wordt volop geofferd, gebaad, enz. Op het moment dat de zon opkomt wordt er luid geschreeuwd. Daarna wordt al het mee gebrachte eten verdeeld en om half 8 keert iedereen weer huiswaarts. Wij gaan samen met Ravi koffie en gingerthee drinken in Monique haar favoriete koffiecafeetje. Ook hier is weer van alles te beleven. Daarna nemen we afscheid van Ravi en gaan terug naar het guesthouse om te ontbijten. Toast met gebakken ei smaakt hier prima met een fantastisch uitzicht over de Ganges. Daarna terug naar de kamer om een paar uurtjes te slapen.
Als we uitgerust zijn gaan we een lassi drinken bij de Blue lassi waar tijdens ons half uurtje daar, alweer drie doden voorbij gedragen worden.
Daarna geld pinnen. We moeten het hotel hier cash afrekening want de pinautomaat van het hotel is defect. Voor de lunch heeft Monique in een restaurant op internet gevonden, waar we naar toe gaan. Een goede keus blijkt achteraf. Heerlijke gerechten uit zuid India. Ravi eet ook mee en vindt het ook een goed restaurant.
Als het donker is nemen we plaats bij de kleine ceremonie waar we deze keer aande achterkant zitten. Veel te beleven ook.