5 november - Reisverslag uit Benares, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu 5 november - Reisverslag uit Benares, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu

5 november

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Monique & Pim

07 November 2016 | India, Benares

Goede vlucht gehad van Düsseldorf naar Abu Dhabi.
Even geld gewisseld en voor 8:00 uur sta ik al buiten het vliegveld. Buskaartjes gekocht en neem de bus naar de grote moskee. Ondertussen aan de praat geraakt met Oostenrijkse Stefan waarmee ik deze dag mee door breng. De moskee is nog niet op en gaan op zoek naar een ontbijt. Vinden wat en laten door 2 locals adviseren wat we moeten bestellen voor het ontbijt.
Het wordt iets met ei wat een goede keus blijkt te zijn. Ondertussen is het 9 uur geweest en gaan we naar de moskee, aparte ingang voor heren en een voor dames.
Entree is gratis en de moskee is imposant groot en mooi. Het is nog vroeg en we besluiten een taxi te delen naar het centrum van Abu Dhabi, een rit van een half uur. Een nieuwe staan met veel wolkenkrabbers en villa wijken. Grote en dure auto's is hier heel gewoon. In het centrum bezoeken we een soort van cultureel museum. Nu krijg ik het gevoel dat de tijd begint te dringen en neem afscheid van Stefan. Neem de taxi naar het busstation, waar mijn bus om 12:15 uur vertrekt naar het vliegveld een rit van 1,5 uur. Ik reken wel 3 keer of ik dan op tijd mijn vlucht kan halen en denk dat het wel moet lukken. Bus vertrek mooi op tijd en kan bijna direct het vliegtuig in voor de tweede etappe richting Delhi. Net als Monique in Dehli is de vooraf afgesproken pick-up er niet. Dan maar een taxi die me eerst naar het verkeerde hotel brengt. Na wat zoek werkt kom ik dan toch in mijn hotel aan voor een korte nacht. 4 uur zal ik gewekt worden.
In Delhi is de noodtoestand afgekondigd vanwege de smog. Ik merkte het al op het vliegveld, de gangen waren gehuld in de mist ( smog). Buiten was het nog veel erger, zicht van amper 50 meter.
Morgen zie ik Monique weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Rondreis India 2016

Delhi, Varanasi, Jaipur, Pushkar, Jaipur, Agra, Delhi..

Recente Reisverslagen:

19 November 2016

15 november

19 November 2016

14 november

19 November 2016

19 november

19 November 2016

18 november

17 November 2016

16 november
Monique & Pim

India 2016.

Actief sinds 29 Okt. 2016
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5580

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2016 - 19 November 2016

Rondreis India 2016

Landen bezocht: