11 november - Reisverslag uit Pushkar, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu 11 november - Reisverslag uit Pushkar, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu

11 november

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Monique & Pim

14 November 2016 | India, Pushkar

Even over het hotel.
Hotel Everest waar we 3 nachten geboekt hebben heeft onze kamer gedown grade. In plaats van een wat luxere kamer hebben we nu een sobere kamer. De prijs is ook aangepast na wat onderhandelen. De kamer is vanwege de kamelen fare dubbel zo duur. De locatie en het heerlijke dakterras maken het enigszins acceptabel.
Pushkar is een levendige stad die natuurlijk vanwege het kamelenfestival erg druk is. Het festival is een aanrader, zeer bijzonder en zoveel kamelen en paarden, shows kermis en nog veel meer. In puskar wordt heel erg veel gebedeld door iedereen. Als ze je al zien aankomen wordt de hand opgehouden, kinderen lopen lang met je mee, en voor bijna elke foto die je van iemand maakt vragen ze geld.
Er is veel gelegenheid voor toeristen om te eten en drinken, meestal ergens boven op een gebouw met uitzicht op de holy lake.
Bij het meer wordt je voortdurend lastig gevallen en met de nodige voorkennis heeft het ons geen geld gekost.