18 november - Reisverslag uit Delhi, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu 18 november - Reisverslag uit Delhi, India van Monique & Pim - WaarBenJij.nu

18 november

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Monique & Pim

19 November 2016 | India, Delhi

Vanochtend uitgeslapen, we hebben de tijd, de tante heeft het overleefd, half negen aan het ontbijt. Omelet met toast, klonterige yoghurt en zelf gemaakte jam. We zullen er nooit achter komen hoe de yoghurt en de jam smaken. Onze oudere dame met Parkinson stelt voor ons naar een tombe te brengen. Met de auto, ze rijdt zelf en wonder boven wonder komen we 3 kwartier later op de bestemming. Een imposant bouwwerk wat niet onder doet voor de Taj Mahal. Gelegen in een mooi groen park in een voor Delhi stille omgeving. Een paar uur rondgekeken en daarna naar Khan market, een luxe dure bazaar met mooie winkels en lekkere koffie en lunch. Toen onze eerste ervaring met de metro van Delhi. Grappig en ook schrijnend was dat er een rij was voor vrouwen en een rij voor mannen, wat te maken heeft met de handtastelijkheid van de mannen hier. Een paar haltes verder stappen we uit in old Delhi en moeten nog een klein stukje met de riksja om bij de kruiden bazaar te komen. Daar aangekomen was het feest, wat een beleving! Alle zintuigen worden geprikkeld, zo erg zelfs dat de pepers ons op de keel slaan. Kilo's kruiden worden hier verhandeld. We worden ook redelijk met rust gelaten, we zijn natuurlijk geen potentiële kopers. Het wordt al donker en bezoeken een moskee en nog een ander bazaar. We laten ons nog een keer met de riksja naar de kerim market brengen waar de kebab winkels zijn. Kopen er een paar broden om op de kamer op te eten. Nog een laatste keer met de riksja naar de metro. Deze keer een heel ander verhaal, we moeten de metro in die al vol is, en bij de volgende station gaan er meer mensen de metro in dan dat er uit gaan. Wij kunnen ons met moeite bij ons station eruit wurmen. Boven de grond gekomen is het nog wel even zoeken en navragen waar ons guesthouse is. Uiteindelijk gevonden. Rugzakken ingepakt, kopje koffie, douchen en een paar uurtje slapen. Rond middernacht staat de taxi voor de deur die ons naar het vliegveld brengt. Onderweg krijgen we telefoon van de dame dat we de tablet vergeten zijn, snel terug en weer op weg naar het vliegveld. Gelukkig ruim op tijd wat het duurt allemaal erg lang en het vliegtuig heeft een half uur vertraging.